Aandachttraining Mindfulness

Mindfulness gaat over opmerkzaam en aandachtig zijn en betekent bewust zijn van de huidige ervaring.

Voor wie

Mindfulness is voor iedereen die een investering wil doen in de kwaliteit van het leven, meer en intenser wil genieten en bereid is op een nieuwe manier naar zijn/haar eigen patronen te kijken. En voor iedereen die wil leren omgaan met ongemakkelijke en stressvolle omstandigheden.

 

In het bijzonder als je:

  • vaak het gevoel hebt dat je geleefd wordt door de dingen die van je verwacht worden
  • door spanning en stress lichamelijke klachten hebt
  • meer momenten van rust wil vinden of om te genieten
  • beter wil leren omgaan met moeilijke gedachten, emoties en gevoelens (pijn, verdriet)
  • meer energie zou willen halen uit de dingen die je doet
 ‘Waar je ook gaat, daar ben je‘
– Jon Kabat-Zinn
Werkwijze

Dit is een praktische training en bestaat uit 8 bijeenkomsten van 2,5 uur. Ze kent een duidelijk opbouw en verloopt afwisselend. Aan de hand van verschillende werkvormen oefen je en onderzoek je, samen met een groep van maximaal tien mensen, jouw mogelijkheden om bewuster in het dagelijks leven te staan.

 

Hiervoor maken we gebruik van geleide meditaties, bewegingsoefeningen en cognitieve technieken.

Inhoud van het programma:

 

  • herkennen van automatische gedachten
  • waarnemen, onderzoeken van obstakels
  • bewust zijn van de ademhaling
  • stress leren herkennen
  • de juiste keuze maken
  • gedachten doorzien
  • mindfulness in je dagelijks leven integreren
  • succesvol toepassen van het geleerde

In rust de onrust waarnemen

Inzet

Je krijgt een werkboek en digitale bestanden met instructies mee, zodat je thuis kunt oefenen. De oefeningen die je tijdens de training leert, doen hun werk als je ze be-oefent. Gedurende deze 8 weken oefen je drie kwartier per dag. De ervaring leert dat deelnemers die echt oefenen, het meeste rendement van de training ondervinden.

 

Tijdens de bijeenkomsten kijken we terug op je huiswerk en de zaken die je daarin bent tegengekomen.

Resultaten
  • meer bewustwording en inzicht in je gedachtepatronen, je reacties, je handelen, je emoties en gemoedstoestanden (en de keuze om daar anders mee om te gaan)
  • meer energie tot je beschikking hebben
  • een verbetering van je concentratievermogen (meer focus en minder piekeren)
  • grenzen beter aan kunnen geven (meer bewustwording)
  • vaardiger kunnen omgaan met stressvolle gebeurtenissen of momenten wanneer het niet gaat zoals je wilt
Info over deze training

Voorwaarde om mee te doen aan deze training is dat je ruimte hebt om iedere dag drie kwartier tot één uur te oefenen. Nadat je je aangemeld hebt, stuur ik je een persoonlijke vragenlijst en neem ik telefonisch contact met je op voor het voorgesprek. 

  • Training 1: Dinsdagavond
    Locatie: De Zoete Geest (De Geest 4, Linden)
    Start: dinsdag 14 januari 19:30-22:00 uur
    Overige data: 21-1, 28-1, 4-2, 11-2, 18-2, 3-3 en 10-3

  • Training 2: Dinsdagavond
    Locatie: De Zoete Geest (De Geest 4, Linden)
    Start: dinsdag 17 maart 19:30-22.00 uur
    Overige data: 24-3, 31-3, 7-4, 14-4, 28-4, 12-5 en 19-5

  • Tarief
    €300,- incl. werkboek en digitale geleide meditaties

WORKSHOP  MINDFULNESS-OP-MAAT

Informeer naar de mogelijkheden

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google